Opening van het verenigingsjaar 2019/2020

Tijd - 18:30 - 22:00

Locatie: HCR De Postelse Hoeve, Doctor Deelenlaan 10, Tilburg

Afdeling: Midden-Brabant

Om 18.30 uur ontvangst en inloop. Daarna volgt precies om  18.45 uur de Algemene Ledenvergadering   De vergadering duurt maximaal één uur!
Om 19.45 uur ontvangst met koffie/thee voor bezoekers die alleen voor de lezing komen.
Om 20.00 uur spreekt Prof. dr. Kees Bruna over: “Verbazing van de kijkende homo sapiens”.
Bij het zien en bewegen hebben we hersenen nodig. Aan de orde komt waarnemen en bewegen, het bewustzijn en het onbewuste en….het onderwerp van al die functies. Vraag is: Ben ik dat, of is dat maar een illusie? Kees Brunia, emeritus hoogleraar fysiologische psychologie, was verbonden aan de universiteiten van Utrecht en Tilburg, en werkte dertig jaar als zenuwarts. Al die jaren bestudeerde hij  het menselijk brein, het menselijk gedrag en het menselijk bewegen.
Deze en alle overige bijeenkomsten in de Postelse Hoeve worden rond 21.30 uur besloten met een samenzijn aan de bar of aan het voorliggend zaaltje.  zodat op een persoonlijke manier nog kan worden nagepraat.  (Daarbij is in de Postelse hoeve steeds één drankje gratis.)